Duyurular

Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi

2024 ÖRGÜN EĞİTİM ÖN KAYIT İŞLEMLERİ

13.08.2024

2024-2025 öğretim yılında Üniversitemiz örgün eğitim programlarına ÖSYM tarafından yerleştirilen adaylar,  19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında kayıt için istenen belgeleri eksiksiz hazırlayarak e-devlet üzerinden ya da 19 -23 Ağustos 2024 tarihleri arasında Ahmet YeseviÜniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı örgün eğitim öğrenci işleri birimine bizzat başvurarak kaydını yaptırması gerekmektedir.  Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

Adayların, e- devlet sistemi üzerinden şahsen başvurması, bilgilerini eksiksiz doldurması ve kayıt için istenen belgeleri sisteme yüklemesi gerekmektedir. Eksik bilgi veya belgesi bulunan adayların başvurusu kesinlikle kabul edilmeyecektir.

 

Kayıt için istenen belgeler


• Öğrenci Kayıt Bilgi Formu: Öğrenci tarafından sisteme giriş yapılıp form eksiksiz doldurulmalıdır.

• 2024 YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi: ÖSYM internet sitesinden alınan yerleştirme sonuç belgesi

• Fotoğraf:  4,5 x 6 cm boyutunda fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde,  önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.)

• Pasaport:  Resim ve kimlik bilgilerin olduğu sayfa. Pasaportu olmayanlar en geç 23 Ağustos Cuma gününe kadar pasaport başvurusunda bulunmalı ve 30 Ağustos 2024 tarihine kadar pasaportunu taratarak başvuru sistemine yüklemelidir.

• Nüfus Cüzdanı:  Nüfus cüzdanının önlü- arkalı örneği

• İkametgâh belgesi:  İkametgâh belgesi (Barkotlu belge e-devletten alınabilir).

• Lise diploması: E-devletten alınan barkotlu lise mezuniyet belgesi ( Barkotlu mezuniyet belgesi alamayanların ise lise diplomasının aslı ile şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir.)

• 18 yaşını tamamlamamış öğrencilerin kayıtları için noter tasdikli muvafakatname gereklidir.

• Askerlik belgesi: 2004 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylar için e-devletten alınacak barkotlu askerlik durum belgesi “bir fakülteye kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığı”na dair belge (2005 ve daha sonraki yıllarda doğmuş erkek adaylardan bu belge istenmez); askerliğini yapmış olan öğrenciler için terhis belgesi.  E-devletten belge alamayanlar ilgili askerlik şubesinden alabilirler.)

NOT: Sağlık Raporu: Kazakistan Cumhuriyeti kanunları gereğince Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin, Kazakistan’a gittiklerinde Üniversite hastanemizden bulaşıcıhastalıkları olmadığına dair sağlık raporu alması gerekmektedir.

(*) Pasaport İşlemleri:


Üniversitemize yerleşen adayların vize alabilmeleri için en az 2 (iki) yıl geçerli pasaportlarının olması zorunludur. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra YÖK’e öğrenci bilgileriniz iletilecek olup, e-devlet üzerinden YÖKSİS veri tabanından öğrenci belgesi alarak öğrencilerin, bulundukları ildeki İl ve ya İlçe Nüfus Müdürlüğüne en geç 23 Ağustos Cuma gününe kadar en hızlı şekilde pasaport başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Gidiş seyahati için yapılacak toplu organizasyona katılabilmeniz için başvurunungeciktirilmeden yapılması büyük önem arz etmektedir. Bu tarihten sonra başvuranların eğitim öğretim açılışına yetişemeyecekleri düşünülmekte olup sorumluluk öğrenciye aittir.  

 

(*)Kazakistan İçin Vize İşlemleri


Kayıt işlemleriniz tamamlandıktan sonra vize davetiye işlemleriniz Rektörlük tarafından toplu olarak başlatılacaktır. Vize davetiyeniz çıktıktan sonra size e-posta yolu ile ulaştırılacaktır. Vize alımı ile ilgili detaylı bilgi vize davetiyeniz çıktığı zaman duyurulacaktır. Öğrenci vizesi bir yıllık verilmekte olup her yıl giriş-çıkış vizesi almak ve vize süresini takip etmek öğrencinin kendi sorumluluğundadır.

 

(*)Kazakistan’a İlk Gidiş İşlemleri


Kayıt yaptıran öğrencilerin, vize alım süreci tamamlandıktan sonra uçak bilet rezervasyonları, toplu halde Mütevelli Heyet Başkanlığımız tarafından gerçekleştirilecektir. Biletler öğrencilerimiz tarafından satın alınacaktır.  Öğrenciler Türkistan’a ulaştığında açacakları banka hesabına Rektörlük tarafından Kasım ayı içerisinde ulaşım desteği ücreti yatırılacaktır. Türkistan’a ilk yolculukta öğrencilerimiziçin Mütevelli Heyet Başkanlığımız tarafından bir refakatçi görevlendirilecek, bu suretle yolculuğun problemsiz geçmesi sağlanmaya çalışılacaktır.

Kayıt Adresi  
Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı  
Aşağı Öveçler Mahallesi, 1314. Cadde, No: 19 Çankaya/Ankara  
Tel: (0312) 216 06 00   
E-posta: [email protected]

 

Kayıt İçin Tıklayınız